Με την εισαγωγή της περιγραφικής αξιολόγησης επιδιώκουμε πολλαπλούς στόχους:

  • Να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αντιληφθούν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους, να αναπτύξουν τα πρώτα και να αντιμετωπίσουν τα δεύτερα.
  • Να δημιουργήσουμε ένα εργαλείο που θα βοηθήσει στην αυτοαξιολόγηση των μαθητών μας.
  • Να αποτυπώσουμε και να προσδιορίσουμε επακριβώς τους διδακτικούς τους στόχους και να συσχετίσουμε τα κριτήρια που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των μαθητών με αυτούς.
  • Να διευκολύνουμε τη διαμόρφωση ενιαίας εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής της σχολικής μονάδας αφού τα γενικά και τα ειδικά κριτήρια που αποτυπώνονται στα φύλλα περιγραφικής αξιολόγησης κάθε μαθήματος, θα χρησιμοποιούνται από όλους τους εκαπδιευτικούς που διδάσκουν το μάθημα.
  • Να δώσουμε ακριβές και σαφές περιεχόμενο σε όλους τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούμε για την αξιολόγηση των μαθητών.
  • Να αντιμετωπίσουμε την πίεση που υφίστανται τόσο οι καθηγητές όσο και μαθητές από την κοινωνική απαίτηση για υψηλούς βαθμούς με οποιοδήποτε κόστος
  • Να απελευθερώσουμε το εκπαιδευτικό έργο και κατ’ επέκταση το σχολείο από το ρόλο του μηχανισμού επιλογής

oloi

teamΣτην ανάπτυξη και διαμόρφωση των φύλλων περιγραφικής αξιολόγησης ενεπλάκησαν όλοι οι διδάσκοντες τα δύο γνωστικά αντικείμενα, μέσα από σχετικές συνεδριάσεις. Οι συζητήσεις ξεκίνησαν από τη διατύπωση των γενικών στόχων του σχολείου και κατέληξαν στη διατύπωση των ειδικών κριτηρίων κατά μάθημα. Η προσπάθεια αναδιατυπώσεων και αλλαγών  θα συνεχιστεί  για αρκετό χρονικό διάστημα, διότι διαρκώς θα ενσωματώνουμε παρατηρήσεις τόσο δικές μας όσο και των μαθητών και των γονέων τους, ενώ παράλληλα πρέπει διαρκώς τα κριτήρια αξιολόγησης να είναι σε αντιστοιχία με τους διδακτικούς μας στόχους οι οποίοι προφανώς δεν μπορεί να είναι στατικοί.

Ο στόχος είναι να διαμορφώσουμε φύλλα περιγραφικής αξιολόγησης που να είναι λειτουργικά για τους μαθητές και τους γονείς, με αποτέλεσμα να μη δοθεί μεγάλη βαρύτητα στη χρήση επιστημονικά ακριβούς ορολογίας. Επίσης, για διευκόλυνση της διαδικασίας, επιλέξαμε οι διατυπώσεις των γενικών και των ειδικών κριτηρίων να καλύπτουν και τις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Έτσι δεν επικεντρωθήκαμε καθόλου στο ποια κεφάλαια διδάσκονται σε κάθε τάξη και στα συγκεκριμένα ειδικά θέματα που περιλαμβάνουν αυτά, αλλά επιλέξαμε να διατυπώσουμε τα κριτήρια και τους χαρακτηρισμούς επικεντρωνόμενοι στις δεξιότητες και στις θεμελειακές γμώσεις τις οποίες συναντάμε σε όλα τα χρόνια του Γυμνασίου

Ο επόμενος στόχος μας είναι η πολύ ουσιαστική εμπλοκή των μαθητών μέσω της αυτοαξιολόγησής τους ώστε να αποκτήσουν και αυτoί ξεκάθαρη εικόνα πάνω στο τι διδάσκουμε και πώς το διδάσκουμε, καθώς και η κατοχύρωση της συγκεκριμένης διαδικασίας στη συνείδηση των καθηγητών, ώστε να συνδεθεί και με τη βαθμολογία που θα συνεχίσουν να δίνουν. Πεποίθησή μας πάντως είναι ότι παρά τον σημαντικό κόπο που χρειάστηκε να καταβάλουμε για να ξεκινήσει η συγκεκριμένη προσπάθεια, ήταν μία καλή επιλογή και ότι τελικά ο κόπος αυτό θα αποσβεστεί.

Μπορείτε να δείτε την παρούσα εκδοχή των φύλλων περιγραφικής αξιολόγησης για το μάθημα της Γλώσσας και το μάθημα των Μαθηματικών

Τελευταία Νέα

  • Project number 2023-1-EL01-KA121-SCH-000137734


    Περισσότερες πληροφορίες για το Erasmus Days μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο
    https://www.erasmusdays.eu/events/
  • Εγγραφές Α Γυμνασίου 2025-26

    Σας ενημερώνουμε ότι προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εγγραφές των μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου απαιτείται:
    Οι δυο γονείς (ΓΟΝΕΑΣ και ΕΤΕΡΟΣ ΓΟΝΕΑΣ) να συμπληρώσουν τις αντίστοιχες υπεύθυνες δηλώσεις, που έχουν αναρτηθεί και που μπορούν να εκδοθούν
    • είτε μέσω gov.gr (αντιγράφοντας τα αντίστοιχα κείμενα που βρίσκονται στις επισυναπτόμενες Υπεύθυνες Δηλώσεις),
    • είτε μπορούν να συμπληρωθούν και για το γνήσιο της υπογραφής να βεβαιωθεί σε κάποιο ΚΕΠ.
    Οι υπεύθυνες δηλώσεις θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  μέχρι Τετάρτη 25/06/2025.

    Σε περίπτωση συμπλήρωσης των εντύπων στο Σχολείο, και οι δυο γονείς θα πρέπει να είναι παρόντες με τις αστυνομικές τους ταυτότητες. Η δια ζώσης υποβολή μπορεί να γίνει μέχρι Παρασκευή 27/06/2025

    Ημέρες υποδοχής: από 20/6/2025 έως 27/06/2025 και ώρες 09:00-13:00.

    Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή πρέπει να συμπληρωθεί από γιατρό. Υπάρχει δυνατότητα κατάθεσής του και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2025-26.

    Υπεύθυνη Δήλωση ΓΟΝΕΑ
    Υπεύθυνη Δήλωση ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ
    Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή
    Υπεύθυνη Δήλωση για αναρτήσεις
  • Εγγραφές B και Γ Γυμνασίου

    Για τους/τις μαθητές/τριές μας που συνεχίζουν στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου η εγγραφή γίνεται αυτόματα.
    Μόνο στην περίπτωση αλλαγής στοιχείων (διεύθυνση, τηλέφωνα και email κηδεμόνων) θα πρέπει οι γονείς/κηδεμόνες να προσέλθουν στο σχολείο από 20/06/2025 έως 27/06/2025 και ώρες 09:00-13:00.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΞΗ