Από το τέλος Μαρτίου μέχρι τον Μάϊο του 2012, 15 μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν στο  ερευνητικό πρόγραμμα Metafora: “Learning to learn together: A visual language for social orchestration of educational activities”.

Το Metafora Project ξεκίνησε το 2010 και θα ολοκληρωθεί το 2013 με τη συνεργασία  Πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων από διαφορετικές χώρες (Αγγλία, Ελλάδα, Γερμανία, Ιταλία, Ισραήλ). Από την Ελλάδα συμμετέχει το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του τμήματος Φ.Π.Ψ του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στόχος  του προγράμματος είναι να μελετήσει το πώς, με κατάλληλα τεχνολογικά εργαλεία (λογισμικά και περιβάλλοντα ΗΥ), μπορούμε να επηρεάσουμε τον τρόπο και το πλαίσιο μάθησης (μαθαίνω πώς να μαθαίνω στα πλαίσια ομάδας με τη χρήση οπτικής/εικονικής γλώσσας), καθώς και τα επιστημονικά νοήματα που δημιουργούνται από τους μαθητές με τη χρήση μίας συγκεκριμένης υπολογιστικής  πλατφόρμας που αναπτύσσεται στα πλαίσια του προγράμματος.

Τα γνωστικά αντικείμενα που μελετώνται στα πλαίσια του προγράμματος είναι η φυσική , τα μαθηματικά και η επιστήμη του περιβάλλοντος. Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε η κύρια έρευνα της Φυσικής. Από τα παιδιά που συμμετείχαν ζητήθηκε  να συνεργαστούν στην επίλυση διαφόρων προβλημάτων – προκλήσεων Φυσικής,  χρησιμοποιώντας  τρισδιάστατα παιχνίδια σε υπολογιστή (3D juggler), και να επικοινωνήσουν παράλληλα μεταξύ τους  μέσω ενός Web 2.0 εργαλείου (LASAD) για να ανταλλάξουν επιχειρήματα και να καταγράψουντην τακτική που ακολούθησαν.

Ασχέτως των ερευνητικών αποτελεσμάτων του προγράμματος ήταν μία απολαυστική εμπειρία την οποία όλοι χάρηκαν πολύ...

 

DSC07444Από τις 16 Οκτωβρίου 2013 μέχρι και τις 13 Νοεμβρίου 2013 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το πρόγραμμα  με θέμα «Ο Ήλιος, το Ηλιακό σύστημα και η δημιουργία του Ηλιακού μας Συστήματος». Συμμετείχαν 9 μαθητές από τη Β’ γυμνασίου και 9 από τη Γ’, υπό την καθοδήγηση ομάδας φοιτητριών του Φυσικού τμήματος του Πανεπιστημίου της Αθήνας .
Οι μαθητές, στη διάρκεια του προγράμματος ασχολήθηκαν με:
    •    τη δομή του Ήλιου και τη σημασία  του για τη διατήρηση της ζωής,
    •    την εναλλαγή ημέρας-νύχτας και την εναλλαγή των εποχών,
    •    την ιστορία και τη δομή του Ηλιακού μας Συστήματος.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος χρησιμοποιήσαμε video και προσομοιώσεις, συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας, μελετήσαμε  ιστοσελίδες, κάναμε πειράματα και παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια. Τα παιδιά   δούλεψαν σε ομάδες, αντάλλαξαν απόψεις και κατέληξαν σε κοινά συμπεράσματα, οικοδομώντας με τον τρόπο αυτό τη νέα γνώση. Δείγματα από το υλικό που χρησιμοποιήσαμε μπορείτε να βρείτε στους συνδέσμους που ακολουθούν.

Κατασκευή τηλεσκοπίου

Το ηλιακό μας σύστημα

Ηλιακές εκλείψεις

Οι Πλανήτες του Ηλιακού μας Συστήματος

Ομάδα μαθητών του σχολείου μας συμμετείχε σε ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο οργανώθηκε από το ΕΚΠΑ με θέμα την Ενίσχυση της Αναγνωστικής Κατανόησης των κειμένων της Φυσικής για μαθητές με και χωρίς Μαθησιακές  Δυσκολίες. Τοπρόγραμμα διήρκεσε δύο μήνες και υλοποιήθηεκ με μαθητές της Β Γυμνασίου οι οποίοι το διάστημα που πραγματοποιήθηκε το πρόγραμμα διδασκόντουσαν την ενότητα της Θερμότητας.

Πυρήνα του προγράμματος αποτέλεσε η διδασκαλία γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών στους μαθητές από τον καθηγητή/τρια της τάξης. Το διδακτικό πρόγραμμα αποτελούσε μια ιστορία κατά την οποία οι μαθητές θα έπρεπε να υποδυθούν τους Ερευνητές Φυσικών Μυστηρίων και να λύσουν υποθέσεις μέσα από την κατανόηση των ενοτήτων της Φυσικής που σχετίζονται με το αντικείμενο της Θερμότητας.

Η εφαρμογή του προγράμματος αξιολογήθηκε πριν, και στο τέλος της διδασκαλίας της ενότητας καθώς και 3 εβδομάδες μετά τη λήξη του. Οι μαθητές αξιολογήθηκαν με σταθμισμένα και μη τεστ επίδοσης στην αναγνωστική κατανόηση. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος  πραγματοποιήθηκαν συνεχείς παρατηρήσεις της διδασκαλίας και της εφαρμογής από φοιτητές του Φυσικού Τμήματος του Παν. Αθηνών.

Οι παρατηρήσεις τόσο από τη διδασκαλία του μαθήματος, όσο και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης της εφαρμογής χρησιμοποιήθηκαν από τους φοιτητές στην εκπόνηση Διπλωματικών Εργασιών. 

Τελευταία Νέα

  • Project number 2023-1-EL01-KA121-SCH-000137734


    Περισσότερες πληροφορίες για το Erasmus Days μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο
    https://www.erasmusdays.eu/events/
  • Εγγραφές Α Γυμνασίου 2025-26

    Σας ενημερώνουμε ότι προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εγγραφές των μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου απαιτείται:
    Οι δυο γονείς (ΓΟΝΕΑΣ και ΕΤΕΡΟΣ ΓΟΝΕΑΣ) να συμπληρώσουν τις αντίστοιχες υπεύθυνες δηλώσεις, που έχουν αναρτηθεί και που μπορούν να εκδοθούν
    • είτε μέσω gov.gr (αντιγράφοντας τα αντίστοιχα κείμενα που βρίσκονται στις επισυναπτόμενες Υπεύθυνες Δηλώσεις),
    • είτε μπορούν να συμπληρωθούν και για το γνήσιο της υπογραφής να βεβαιωθεί σε κάποιο ΚΕΠ.
    Οι υπεύθυνες δηλώσεις θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  μέχρι Τετάρτη 25/06/2025.

    Σε περίπτωση συμπλήρωσης των εντύπων στο Σχολείο, και οι δυο γονείς θα πρέπει να είναι παρόντες με τις αστυνομικές τους ταυτότητες. Η δια ζώσης υποβολή μπορεί να γίνει μέχρι Παρασκευή 27/06/2025

    Ημέρες υποδοχής: από 20/6/2025 έως 27/06/2025 και ώρες 09:00-13:00.

    Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή πρέπει να συμπληρωθεί από γιατρό. Υπάρχει δυνατότητα κατάθεσής του και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2025-26.

    Υπεύθυνη Δήλωση ΓΟΝΕΑ
    Υπεύθυνη Δήλωση ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ
    Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή
    Υπεύθυνη Δήλωση για αναρτήσεις
  • Εγγραφές B και Γ Γυμνασίου

    Για τους/τις μαθητές/τριές μας που συνεχίζουν στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου η εγγραφή γίνεται αυτόματα.
    Μόνο στην περίπτωση αλλαγής στοιχείων (διεύθυνση, τηλέφωνα και email κηδεμόνων) θα πρέπει οι γονείς/κηδεμόνες να προσέλθουν στο σχολείο από 20/06/2025 έως 27/06/2025 και ώρες 09:00-13:00.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΞΗ