Στο γυμνάσιο υπάρχουν μαθήματα τα οποία αξιολογούνται μόνο προφορικά κατά τη διάρκεια της χρονιάς και άλλα τα οποία αξιολογούνται τόσο προφορικά όσο και γραπτά στις επαναληπτικές εξετάσεις του Ιουνίου. Στο άρθρο αυτό απαντάμε στις βασικές ερωτήσεις που μπορεί να έχετε, ειδικά οι μαθητές της α Γυμνασίου. Φυσικά δεν θα ξεχνάτε ποτέ ότι άσχετα με τη νομοθεσία, τα καλά αποτελέσματα εξαρτώνται από την ....καλή μελέτη

Τα Μαθήματα στο Γυμνάσιο

Η Έκδοση Αποτελεσμάτων

Θεωρητικά με την αξιολόγηση της μαθητικής επίδοσης επιδιώκουμε να υπηρετήσουμε την  ανάπτυξη του μαθητή, να διευκολύνουμε την  ανατροφοδότηση της διδασκαλίας και να βελτιώοουμε συνολικά την μαθησιακή διαιδκασία. Παρά τις καλές προθέσεις πολύ συχνά η αξιολόγηση μετατρέπεται σε αυτοσκοπό, δίνει ώθηση στη βαθμοθηρία και καλλιεργεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών. Μπορείτε να βρείτε μία εισήγηση για τα βασικές μορφές της εκπαιδευτικής αξιολόγησης 

Πιέστε εδώ για να δείτε την εισήγηση

graptoΓραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις τον Ιούνιο γίνονται μόνο στα τέσσερα μαθήματα της Ομάδας Α. Οι εξετάσεις πραγματοποιούνται το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου. H εξεταστέα ύλη  είναι τα 3/5 της ύλης που διδάχθηκαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της χρονιάς, με την προϋπόθεση ότι αυτή δεν είναι λιγότερη από τη μισή διδακτέα ύλη (διδακτέα είναι η ύλη που προβλέπεται να διδαχθεί από το αναλυτικό πρόγραμμα). Τα θέματα είναι κοινά για όλη την τάξη, ορίζονται δε από επιτροπή που αποτελείται από όλους τους καθηγητές που δίδαξαν το μάθημα κατά τη διάρκεια της χρονιάς και το διευθυντή του σχολείου. Επιτρέπεται να υπάρχουν χωριστά θέματα για κάποιο τμήμα, εάν συντρέχουν ειδικοί λόγοι, οι οποίοι πρέπει να τεκμηριωθούν επαρκώς. Σε κάθε μάθημα τα θέματα πρέπει να είναι τέτοια ώστε “να ελέγχεται η απόδοση πληροφοριακών γνωστικών στοιχείων και να διερευνάται η ικανότητα του μαθητή να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό σχετικό με το αντικείμενο στο οποίο εξετάζεται”.

Μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, οργανώνεται πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για όσους μαθητές απέτυχαν να προαχθούν στην επόμενη τάξη ή να απολυθούν από τη Γ τάξη και στη συνέχεια επανεξετάζονται σε επαναληπτική εξεταστική περίοδο, κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου. Οι μαθητές που έχουν αποτύχει σε μαθήματα της ομάδας Α επανεξετάζονται τόσο γραπτά όσο και προφορικά, ενώ όσοι έχουν αποτύχει στα υπόλοιπα μαθήματα επανεξετάζονται μόνο προφορικά. Η γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση, και στις δύο περιόδους, σε κάθε μάθημα διαρκεί 2 ώρες, εκτός από το μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, του οποίου οι δύο κλάδοι (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία) συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση. Η μορφή των εξετάσεων κατά μάθημα έχει ως εξής:

FFΠαραδοσιακά στα σχολεία για την αξιολόγηση των μαθητών χρησιμοποιούμε την βαθμολογία. Με εργαλείο τη δεκαβάθμια κλίμακα για το δημοτικό και εικοσαβάθμια για το γυμνάσιο και το λύκειο, κατατάσσουμε τους μαθητές μας σε μία σειρά και αποφασίζουμε αν είναι ικανοί να προαχθούν στην επόμενη τάξη, ποιοι θα πάρουν βραβείο ή αριστείο ή ποιοι θα περάσουν στο Πανεπιστήμιο. Με αυτού του είδους την αξιολόγηση, την αποκαλούμενη και «τελική αξιολόγηση», το σχολείο λειτουργεί ως μηχανισμός επιλογής.
Άμεση συνέπεια του «τελικού χαρακτήρα» της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, είναι ότι ο ρόλος της βαθμολογίας στο σχολείο έχει γίνει κυρίαρχος. Οι μαθητές δεν επικεντρώνουν την προσοχή τους σε αυτά που θα μάθουν και στις δεξιότητες που θα αποκτήσουν, αλλά στο βαθμό που θα πάρουν.

Η μετατόπιση του ενδιαφέροντος από την ουσία της εκπαιδευτικής πράξης στη βαθμολογία, τείνει να γίνει κυρίαρχη κοινωνική συμπεριφορά με αποτέλεσμα να εμποδίζονται οι προσπάθειες παραγωγής ουσιαστικού εκπαιδευτικού έργου. Έχει χαθεί η αυτοτέλεια των εκπαιδευτικών βαθμίδων, αφού ότι η κάθε μία αντιμετωπίζεται ως προθάλαμος της άλλης, με τελικό ζητούμενο να ανταποκριθεί ο μαθητής στις εξετάσεις για την επιλογή στο Πανεπιστήμιο, ακυρώνονται καινοτόμες πρωτοβουλίες διότι «μόνο ο βαθμός μετράει», περιορίζεται σημαντικά το πολιτιστικό έργο του σχολείου (ειδικά στο λύκειο), δεν υπάρχουν μαθήματα επιλογής, κυριαρχεί ο εγκυκλοπαιδισμός στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Παράλληλα, στρεβλώνεται τόσο η σχέση του παιδιού με την οικογένειά του, αφού η εκπαίδευση του παιδιού συνδέεται με ένα σύστημα ποινών και αμοιβών που αποδίδονται από τους γονείς του με βάση «τους βαθμούς που έφερε», ενώ ταυτόχρονα στρεβλώνεται και η σχέση του παιδιού με τους δασκάλους και τους καθηγητές του, οι οποίοι ενώ είναι οι αρμόδιοι να το καθοδηγήσουν, να το υποστηρίξουν και να το βοηθήσουν να αναπτυχθεί πνευματικά και να καλλιεργηθεί, είναι ταυτόχρονα εκείνοι που με το βαθμό που θα βάλουν, θα προκαλέσουν την τιμωρία του ή την ανταμοιβή του. 

test

 

Η αξιολόγηση στο σχολείο είναι μία διαρκής διαδικασία η οποία κυρίως αποσκοπεί στην αποτίμηση της ακαδημαϊκής πορείας των μαθητριών και των μαθητών και δευτερευόντως στην πιστοποίηση της επιτυχίας ή της αποτυχίας. Το ζητούμενο πρέπει να είναι ο προσδιορισμός των αδυναμιών των μαθητών ώστε να τις θεραπεύσουμε και των ισχυρών τους σημείων, ώστε να τα ενισχύσουμε. Για την αξιολόγηση κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται η συνολική συμμετοχή του μαθητή ή της μαθήτριας στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει και που απαντά, η συνεργασία με τους συμμαθητές), η συνέπεια, η επιμέλεια, η ποιότητα των εργασιών κλπ. Επίσης, για τα μαθήματα των ομάδων Α και Β, προβλέπονται, κατά τη διάρκεια των δύο τετραμήνων, ωριαίες και ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (test), οι οποίες επίσης προσμετρώνται για την αξιολόγηση.

Συγκεκριμένα, για τα μεν μαθήματα της Α ομάδας, προβλέπεται ωριαία γραπτή δοκιμασία μόνο για το πρώτο τετράμηνο, ενώ για τα μαθήματα της Β ομάδας  προβλέπεται μία ωριαία δοκιμασία για το Α τετράμηνο και μία για το Β, η οποία μπορεί να αντικατασταθεί με κάποια ομαδική ή ατομική εργασία.

Τελευταία Νέα

  • Project number 2023-1-EL01-KA121-SCH-000137734


    Περισσότερες πληροφορίες για το Erasmus Days μπορείτε να βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο
    https://www.erasmusdays.eu/events/
  • Εγγραφές Α Γυμνασίου 2025-26

    Σας ενημερώνουμε ότι προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εγγραφές των μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου απαιτείται:
    Οι δυο γονείς (ΓΟΝΕΑΣ και ΕΤΕΡΟΣ ΓΟΝΕΑΣ) να συμπληρώσουν τις αντίστοιχες υπεύθυνες δηλώσεις, που έχουν αναρτηθεί και που μπορούν να εκδοθούν
    • είτε μέσω gov.gr (αντιγράφοντας τα αντίστοιχα κείμενα που βρίσκονται στις επισυναπτόμενες Υπεύθυνες Δηλώσεις),
    • είτε μπορούν να συμπληρωθούν και για το γνήσιο της υπογραφής να βεβαιωθεί σε κάποιο ΚΕΠ.
    Οι υπεύθυνες δηλώσεις θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στη διεύθυνση   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  μέχρι Τετάρτη 25/06/2025.

    Σε περίπτωση συμπλήρωσης των εντύπων στο Σχολείο, και οι δυο γονείς θα πρέπει να είναι παρόντες με τις αστυνομικές τους ταυτότητες. Η δια ζώσης υποβολή μπορεί να γίνει μέχρι Παρασκευή 27/06/2025

    Ημέρες υποδοχής: από 20/6/2025 έως 27/06/2025 και ώρες 09:00-13:00.

    Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή πρέπει να συμπληρωθεί από γιατρό. Υπάρχει δυνατότητα κατάθεσής του και με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2025-26.

    Υπεύθυνη Δήλωση ΓΟΝΕΑ
    Υπεύθυνη Δήλωση ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ
    Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή
    Υπεύθυνη Δήλωση για αναρτήσεις
  • Εγγραφές B και Γ Γυμνασίου

    Για τους/τις μαθητές/τριές μας που συνεχίζουν στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου η εγγραφή γίνεται αυτόματα.
    Μόνο στην περίπτωση αλλαγής στοιχείων (διεύθυνση, τηλέφωνα και email κηδεμόνων) θα πρέπει οι γονείς/κηδεμόνες να προσέλθουν στο σχολείο από 20/06/2025 έως 27/06/2025 και ώρες 09:00-13:00.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΑΞΗ